II kooliastme teadustunnid

You are here:
  • Valgusmikroskoopia
    90 minuti pikkune teadustund laboris. Mikroskoobi kasutamise põhimõtted ja reeglid. Ainu- ja hulkraksete organismidega preparaatide valmistamine ja vaatlemine.

  • Filtrimine
    90 minuti pikkune teadustund laboris. Erinevate filtrite meisterdamine igapäevastest asjadest ja nende tööpõhimõtte mõistmine. Filtrite efektiivsuse katsetamine.

  • Veepuhastusseadmed
    90 minuti pikkune teadustund laboris. Erinevate filtritest erinevate veepuhastusseadmete
    meisterdamine ja nende tööpõhimõtte mõistmine. Veepuhastusseadmete katsetamine.

  • Läänemere selgrootud organismid
    150 minuti pikkune teadustund Haabneeme rannas ja laboris. Selgrootute elupaikadega
    tutvumine, selgrootute kogumine ja mikroskoobiga vaatlemine.
    NB! Saab toimuda vaid sademeteta ilma korral!

  • Metsatüübid
    150 minuti pikkune teadustund välitingimustes. Krillimäe maastikukaitsealal taimede ja
    pinnase abil metsatüüpide määramine.
    NB! Saab toimuda vaid sademeteta ilma korral!

  • Rabataimestik
    180 minuti pikkune teadustund sise- ja välitingimustes. Rabataimedega tutvumine laboris ning
    Soosepa raba külastuskäiguga taimede loodusliku keskkonnaga tutvumine.
    NB! Saab toimuda vaid sademeteta ilma korral!

  • Tähevaatlus
    90 minuti pikkune teadustund sise- ja välistingimustes. Teleskoobi tööpõhimõttega
    tutvumine, Päikese vaatlemine.
    NB! Saab toimuda vaid pilvitu ilma korral!

  • Kehade ujumine
    90 minuti pikkune teadustund laboris. Ujuvuse mõiste selgitus praktiliselt. Erinevate
    tegurite võrdlus, ujuva paadi disainimine ja valmistamine. Erinevate materjalide kasutamine
    ujuva paadi valmistamiseks.

  • Biomimikri
    90 minuti pikkune teadustund. Loodusest inspireeritud disainlahendused. Loodusest
    vormide, mustrite tuvastamine, loodusdisaini rakendamine tootedisainis. Soovi korral võib
    sisaldada ka õuesõppe komponenti.

  • Mustri loomine orgaanilistest vormidest

    90 minuti pikkune teadustund. Mikroskoopilised, geomeetrilised, orgaanilised vormid. Digitaalse mustri loomine.

  • Loovmõtlemine
    90 minuti pikkune teadustund. Loominguline ja mänguline töötuba, milles areneb enda
    intuitsioon ja võime näha maailma eri külgedest. Unikaalse mõtlemisoskuse ja “karbist
    välja” lahenduste leidmine. Disainmõtlemise tähtsus.

  • Mudeldamine
    60 minuti pikkune teadustund. Buckminster fullereeni ideoloogiale põhinev ehituslik
    töötuba. Geodeetilise kupli ehitamine. Läbitu arendab ruumilist mõtlemist.